Obiectiv
Alocarea corespunzătoare secțiunii deschise este de 347,5 milioane euro.
Valoarea maximă a ajutorului de minimis este cuprinsă între:
- 20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;
- 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
- 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie
Valoarea ajutorului de minimis în euro se calculează în lei la cursul de schimb InforEuro valabil la data semnării contractului de finanțare, și reprezintă 90% din totalul cheltuielilor eligibile pentru întreprindere mică și întreprindere mijlocie. Restul de 10%reprezintă cofinanțare ce trebuie asigurată din surse proprii, ce exclud ajutoare de stat sau ajutoare de minimis, de către beneficiar.
Beneficiari eligibili:
- Se incadreaza in una din categoriile: microintreprindere, intreprindere mica, intreprindere mijlocie;
- desfășoară activități în alte sectoare decât cele menționate mai jos, cu mentiunea ca întreprinderea nu a avut aceste coduri CAEN autorizate și nu a obținut venituri din activitatea derulată în cadrul acestor coduri conform bilant 2021:
- 5829 – Activități de editare a altor produse software;
- 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);
- 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;
- 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
- 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
- 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe
- 6312 – Activități ale portalurilor web;
- 6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;
- 7211 – Cercetare-dezvoltare in biotehnologie;
- 7219 – Cercetare-dezvoltare in alte științe naturale si inginerie
- Nu au obligatii bugetare;
- Nu sunt in dificultate, insolventa sau faliment;
- Au desfasurat activitate de cel putin un an fiscal integral;
- Au obtinut profit din exploatare la 31 decembrie 2021.
Descarcă ghidul aici.
Finantare:
- Ajutor financiar cuprins intre 20.000 euro si 100.000 euro;
- Sprijin financiar: 90%;
- Contributie proprie: 10%;
Perioada de implementare – Max. 30 iunie 2025
Cheltuieli eligibile:
-
a) cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului;
b) cheltuieli pentru managementul proiectului;
c) cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
d) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune; e) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
f) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
g) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
h) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
i) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
j) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
k) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
l) cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH);
m) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată).
Cheltuielile prevăzute la lit. a), b), c) și l) nu pot depăși 10% din valoarea proiectului.